Övik en fredagkväll

Nu är jag hemma i Övik igen. Var bara tre veckor sen sist, men det känns som en evighet sedan.

Just nu sitter vi och ser en film med Bruce Willis och Matthew Perry. En galen och rolig film om torpeder.
Vi har käkat god mat, diskat lite, ätit Almondy tårta med vaniljglass och nu slöar vi bara. Som vi alltid gör! ;)
Bussresan ner gick rätt smärtfritt. Det känns alltid lika tungt att kliva på bussen i Pite och veta att de närmsta 5 timmarna ska man sitta stilla på ett och samma ställe. I en varm buss. Med en massa folk som hostar och fiser. Inte drömscenariot kanske men vad gör man inte för att få komma hem en sväng.
Morgondagen ser ännu lite oviss ut. Vet iallafall att kvällen kommer spenderas i stadskyrkan där Gospelfesten äger rum. Det ska bli roligt att lyssna på. Plus att Idolerna Loulou och Sepideh ska vara med. Spännande!

Jag är otroligt nöjd med veckan som varit hittills. Jag har fått mycket gjort och jag har varit på bra humör. Känns bra! :)
Får bara se till att nästa vecka blir likadan!

Idag hade vi metodiklektion med den klassiska sångpedagogen på skolan. Hon är duktig på sitt område. Vi går igenom röstens anatomi. RIktigt intressant men otroligt svårt att hålla reda på. Om tre veckor har vi dessutom tenta på det.
Nu på bussen satt jag och läste Daniel Zangger´s bok Den Stora Sångguiden och jag kände att jag blev lite klokare på några områden. Vilket är skönt! :) Om man kan komma ihåg det man läst, plus läsa lite andra böcker kan man kanske bli lite bättre på att förklara för sin sångelev vad som egentligen händer när man sjunger... Det svåra är verkligen att kunna förklara så att hon förstår. Jag vet ju vad som händer och hur det känns för mig men det är inte det lättaste att förklara!

Anyway, nu har jag inte så mycket mer att skriva tror jag..!?
Hoppas ni har en trevlig fredagkväll därute! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0