Hemma i Örnsköldsvik

Ja som rubriken säger så är jag hemma i Övik igen. Nu var det ungefär två och en halv månad sen jag var hemma sist. Mina föräldrar åker till New York på torsdag så jag och syrran har lovat att vara hemma och ta hand om huset och katten. Ska bli lite roligt att ha ett helt hus för sig själv. Va vi ska mysa syrran och jag. Härligt! Men jag är samtidigt lite avis på päronen som ska åka till N.Y.... mitt drömresmål all times!!! Hoppas de köper med nån fin souvenir eller nåt! :)

Sen i söndas hade jag besök hemma i piteå av en kär vän från storstan vid namn Elin. Det var riktigt roligt att vi lyckades få till ett datum då hon kunde komma upp och hälsa på. Tack för några trevliga och mysiga dagar Elin, guld värt! :)
Synd bara att tiden går så fort jämt... men den gör ju det när man har roligt säger de som vet! ;)

Ja så nu sitter jag alltså hemma hos mamma och pappa i köket och lyssnar på päronen där de sitter mittemot mig och försöker leta upp en spansk stad. Ganska roligt faktiskt, mamma kommenterar pappas stavfel och pappa skriver och letar olika städer på Google Earth. Roligare att höra än när jag förklarar det dock... :)

Imorn ska jag faktiskt ta och baka en tårta. Vi ska fira min födelsedag i efterskott och då tänkte jag att jag ville ha en vanlig, hederlig gräddtårta. Så jag ska baka en. Med jordgubbar som garnering. Det blir göda!

Nu ska jag lyssna på lite musik och sen är det väl kanske dags för sängen antar jag. Så man kommer upp imorn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0