Ensam Hemma

Det är just vad jag är, ensam hemma. I ett stort hus. Eller inte riktigt ensam, jag har ju katten. Men förutom henne så är jag helt ensam. Mamma och pappa sitter nu på en buss ner till sthlm och syrran är hemma hos sig. Lite annorlunda, jag tror faktiskt inte att jag sovit själv här hemma någon gång sen vi flyttade hit. Men det ska nog gå bra, jag är inte så rädd utav mig så det är nog ingen fara.
Hade tänkt att jag skulle sätta mig och se en film från datorn nu en stund innan jag ska lägga mig, men då hittar jag ingen bra film som känner för att se. Jag hade bara lite tyngre, långa filmer som jag inte riktigt är upplagd för ikväll. Så det får bli tv:n en stund istället. Om ett litet tag...

Jag bakade ju en tårta idag och den blev himmelskt god. Jag är faktiskt lite stolt, har bara bakat tårta en gång i mitt liv och då hade jag hjälp. Nu gjorde jag det alldeles själv och jag fick högsta betyg av pappa. Sweeet!!
Är extra stolt över tårtan för att jag inte är den som brukar baka och när jag gör det blir det oftast inte jättebra. Men nu så!

Det är lite tråkigt att vara ensam faktiskt... känner jag nu... hmm, vad ska jag hitta på!? Kanske inte är tänkt att jag ska hitta på så mycket ikväll, klockan är ju ändå snart tolv och jag borde väl egentligen lägga mig. Ja, så får det bli,.....efter en stund vid tv:n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0