What Can I Say

Det var återigen ett tag sedan jag lyckades ta mig i kragen och skriva några väl valda ord här i bloggen. Händer så mycket just nu så mina tankar på att blogga faktiskt glöms bort lite om jag ska vara ärlig.
Jag har börjat räkna ner veckorna tills det att jag får återse Övik och familjen igen. Bara 3 korta veckor kvar! Längtar hem sådär mycket nu igen, helt tokigt egentligen. Tycker att det inte var så längesen jag var hemma i mer än en vecka. Men som sagt, 3 veckor kvar. Och en massa skolarbete! Det tar aldrig slut. Just nu är vi ute på fältstudier inom en utav kurserna i pedagogiken och det är smått intressant. Ett litet avbrott från den övriga skolan men ändå inte helt motiverad fältstudie. Känns inte som att det är någon som har något som helst kläm på vad den här kursen innehåller eller vad vi ska göra. Bra LTU!
Helgen var mysig på alla sätt. Jag och syrran har lagat underbart god middag, bakat lussekatter och promenerat till stan i solen!! Ja, solen tittade fram några timmar på lördagen! :) Annars är det ganska mörkt här uppe just nu..
Lördagkvällen ägnades åt tacos och en massa kacklande i min lägenhet. En riktigt trevlig kväll! :)
Jag har kommit underfund med mer och mer nu att jag verkligen älskar country!! Lyssnar just nu på Carrie Underwood och det är så bra musik, så gripande på nåt sätt. Hennes nya skiva är verkligen jättebra, många låtar som jag fastnat för. Har även hittat ett band som heter Little Big Town och en duo med namnet Sugarland. Också väldigt bra! :) Country och Gospel gör mig otroligt glad och peppad! Har även lyssnat på Israel & New Breed idag. SÅ svängigt så man vet inte riktigt vart man ska he sig!! "We Win" är min favorit där just nu!
Nämen om man ska ta och göra lite nytta, lära sig lite låtar kanske.
Ha en bra måndagkväll alla! :)

Kommentarer
Postat av: Johan Nordmark

Carrie borde va president! hon är bara så bra!

Sugarland går inte av för hackor dom heller!

2009-11-30 @ 22:56:07
Postat av: Thess

Jag vet, helt otrolig sångerska!:)

Gick det bra med att hitta en vikarie för 1:a advent?

2009-12-01 @ 18:34:14
URL: http://thessvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0