Hemma i Övik igen

Nu har jag varit hemma i Övik i lite mer än ett dygn. Kom med bussen vid halv åtta igårkväll och blev då hämtad av mamma vid busstationen. Sen åkte vi och köpte pizza. Oj va gott det var! :) 

Idag har jag och syrran varit och handlat mat, bakat lite till mammas och syrrans födelsedagar nästa vecka, varit och hälsat på farmor och farfar och även suttit vid tv:n några timmar. Det är rätt härligt att vara ledig må jag säga, men jag tror jag skulle bli fort less på det faktiskt. Jag säger inte att det ska bli roligt eller skönt att börja jobba på måndag, men då har man något att göra iallafall. Känns lite meningslöst att bara sitta hemma och inte göra nåt en hel sommar. Så kommer det inte bli i sommar! Jag ska jobba, träna och göra nyttiga saker. Jag ska även hänga med lite folk som kommer hem i sommar. Ska bli kul!

Imorn ska vi åka till kyrkan och se när min lilla kusin konfirmeras. Hon är ju inte så liten längre i och för sig. Dels har hon nästan vuxit om mig men sen går hon ju faktiskt i åttonde klass nu. Ingen liten tjej längre. Sjukt va tiden går fort... Ska bli trevligt att åka dit imorn. Få träffa lite släkt som man inte sett på ett tag och så.

På måndag drar alltså jobbet igång. Då ska jag tillbaka till Coop Forum och alla härliga kompanjoner................ Tur är att jag bara jobbar halv sommaren i år. Så himla skönt! Jag kommer förmodligen vara på samma avdelning som jag varit de två senaste somrarna, Bröd och Mejeri-avdelningen. Det blir nog bra. 

Tänkte avsluta med lite bilder från de senaste lata dagarna i PIteå :)


En solig men lite kall kväll på en brygga 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0