Att växa som människa

Ibland går det inte som man tänkt sig. Det blir inte alltid som man vill, man kan inte alltid få det man längtar efter. Livet är lite orättvist på så vis. Vissa som går här på jorden kan få så mycket bra saker, kan få vara med om så många härliga upplevelser och ha så otroligt bra vänner. Medan andra inte får något av det. Hur kommer det sig egentligen? 
Jag tror att det finns en mycket detaljerad plan för oss alla. Planen innehåller allt vad som kommer hända med oss i våra liv. Alltifrån allergier till kärlekssagor. Allt vi gör och alla val vi gör är på något sätt förutbestämt eller att vi kanske ställs inför svåra val och problemfyllda vägar för att komma till ett mål, fyllda med erfarenheter och mer mod än vad vi hade innan. Det kan vara väldigt svårt att se det slutgiltiga målet när man väl går den här tuffa och jobbiga vägen, men när man väl är framme mår man mycket bättre och många gånger är man förändrad. Man har lärt sig saker om sig själv och om andra, som man kanske inte skulle fått lära sig om man valt en annan, enklare väg. 

Jag har hunnit gå på många av de tuffa vägarna i mitt liv. Jag har varit med om många problemfyllda situationer, både med egna personliga problem men också med saker där andra människor varit inblandade. Har alltid lyckats ta mig igenom mina problem och för det mesta kommit fram med nya erfarenheter. Oftast har jag också lärt mig av mina eventuella misstag och vuxit som människa. 

Vet egentligen inte varför jag plitar ner dessa ord idag, men det var något som jag ville dela med mig till er. 
Bara några tankar liksom.

Lite middag kanske och sen lite jobb återigen. 

Dagens låttips: Stockholm By Morning - Sarah Dawn Finer

Kommentarer
Postat av: sofie

I see what u mean. =)

2009-07-13 @ 16:47:34
URL: http://sojf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0