Nolle-P

Ja så har då Nolle-P 2009 startat här i Piteå. Nya och nervösa studenter springer runt här på ankars och försöker känna sig hemma. Har precis hört ett antal grupper skrika hyllnings- och kampsånger till sina phösare utanför mitt fönster. Egenhändigt ihopsatta texter till roliga, kända och klatschiga (stavas det så!?) melodier. Kommer precis ihåg hur det var när man själv skulle nollas. En massa skrikande hit och dit, man skulle hylla generalen genom att klappa när man såg honom och en hel del andra saker. På festerna fick man uppdrag i grupperna som avklaras under kvällen och festerna hade alltid olika teman. Det var faktiskt en rolig 10-dagars period. Förutom det att man gick och la sig seeeent och klev upp tiiidigt så var det väldigt kul och minnesvärt! Hoppas att systeryster också kommer tycka så om sin nolleperiod. Det verkade lovande iallafall tidigare ikväll när hon knallade iväg på fest. 

Jag är inte på nollefest utan just nu sitter jag och väntar på ännu ett avsnitt av So You Think You Can Dance. Jag har nog fastnat där nu. Så otroligt duktiga alla i programmet är på att dansa. Igår dansade ett par en koreografi till modern dans och det var så fint så jag fällde en tår. Ni som såg programmet vet vad jag menar :)
Annars har jag spenderat kvällen med att tackla min nya router. Det gick inte så bra till en början. Ingenting stämde och jag fick klia mina geniknölar en extra gång. Men till slut så fick jag det att funka så nu surfar jag trådlöst. Wiihoo! :)

Nu börjar det visst på tv:n här...
Ha det bra tills vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0