Har ingen bra rubrik idag

Ja det här med att jag skulle blogga varje dag går lite trögt, redan andra dagen!! Fast det är ju fortfarande 1½ timme kvar på detta dygn... :)

Idag har jag varit med pappsen på datajakt åt syrran. Hon sitter just nu på en buss hem ifrån sthlm så hon har inte riktigt kunnat vara med oss på vår otroligt exotiska jakt efter en bra och prisvärd bärbar dator. Men vi tror att vi har hittat en vinnare ändå. Just nu står det mellan två datorer av samma märke men med lite prisskillnad, så vi får se vad hon säger när hon kommer hem. Vilken som duger liksom.
Annars har jag plockat lite svartvinbär med pappa, vilket jag blev ganska less på fort. Jag hade dessutom en massa besök av myggor och diverse andra insekter på mina bara ben, som inte var så välkommet, så jag fick uppdraget att fixa dagens middag istället. Denna lördag blev det pommes med fläskfilé och en god brunsås. Hade aldrig gjort detta själv förut så nu kan jag fixa det hemma till mig själv också. Mumma! :)

Just nu sitter jag och lyssnar på John Mayer medan päronen ser på Snuten i Hollywood III. Började se filmen jag med men jag blev lite less, den är inte riktigt lika bra som de två första tycker jag. Så jag tog mig en stund med John Mayer istället. Alltid lika härligt. Stop This Train spelas just nu i Spotify. Grymt bra låt!

Klockan 04.40 imorgonbitti är det tänkt att jag ska vara vaken och stå med bilen på busstationen för då kommer Veronica till stan. Hur kommer det gå egentligen!? Jag kommer vara dötrött... Tur att man kan lägga sig och sova en stund när man kommer hem igen.

Om två veckor börjar så skolan om igen. Ska bli riktigt kul faktiskt att få komma igång ordentligt och få träffa lite folk igen. Jag känner mig peppad inför skolstarten. Känner en större lust till musiken nu än vad jag gjorde i våras när allt var som det var då. Nu har jag nästan inte ägnat någon tanke alls till musik, förutom att jag lyssnat på bra musik förstås under sommaren. Jag har inte övat en enda sekund och mina fingrar har inte plinkat på pianotangenterna här hemma. Har varit ganska skönt att bara lägga det åt sidan för ett tag och bara vila och tänka på annat här i livet, även om musiken fortfarande är det bästa i mitt liv. Det kan dock vara väldigt bra och skönt med en liten... paus från allt kan jag känna. Annars kan det lätt bli att man tappar fokus på varför man håller på med det man gör. Kärnan i att musicera är ju att ha roligt tycker jag! Man ska inte behöva tänka hela tiden på vad folk ska tycka om en om jag väljer att spela eller sjunga viss musik. Det ska inte behöva vara perfekt när man står på scen. Bara man har roligt tillsammans när man musicerar. Det är som sagt väldigt lätt att glömma bort glädjen i det hela när man försöker söka efter det perfekta.
Ja, lite musiktankar såhär på kvällskvisten...

Nu är det nog dags för kvällsfika. Nästan så att världskriget börjar härja i magen på en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0