Första skoldagen

Imorgon drar skolan igång igen. Första skoldagen sedan 25:e maj, vilket är lite mer än tre månader sedan. Jag har alltså varit ledig (typ, bortsett från 6 veckors sommarjobb) i tre månader. Mitt sommarlov har varit tre(!) månader långt!! Inte undra på att man är sugen på att börja skolan och att få något att göra på dagarna. Det känns riktigt skönt att det drar igång nu, även fast jag vet att om 6-7 veckor är jag less och vill vara ledig igen för att det är så mycket att göra. Men vad gör det, jag gillar ju faktiskt det här jag håller på med. Jag gillar ju faktiskt stället jag bor på, jag gillar mina underbara vänner jag har runtomkring mig, både nära och väldigt långt bort (Skövde!). Jag gillar mitt liv skulle man kunna säga, trots många hinder som just nu finns på vägen. Både stora och små. Hinder som jag vet att jag kommer komma över men som kanske kan ta lite tid att komma över. Tid är något jag måste ge det och vara tålmodig tror jag, då kommer det gå bra. Eller bättre än sämst iallafall...
Gospel måste ju vara det bästa som finns för övrigt. Sitter just nu och lyssnar på Israel and New Breed och ryser emellanåt, så bra är det. Tidigare var det Fred Hammond som sjöng i högtalarna och det inte är inte helt fel det heller kan jag säga! Man blir ju inte annat än sugen på att ställa sig i replokalen och bara sjunga ut en massa gospel. Det ger glädje! :)
Lite så att jag saknar Mellanselstiden just nu.. Det var två otroliga år med många många bra upplevelser. Under de två åren fick jag lära känna folk som jag aldrig trodde att jag skulle träffa eller för den delen bli väldigt nära vänner med. Vänner för livet verkligen!
Kände för att lägga upp några sköna bilder från min tid i metropolen Mellansel! :)
Aimin' High i Gottne Bönhus, första konserten tillsammans.
Gospellinjen 2005-2006

Hela gänget utanför kyrkan där vi bodde i Chicago =)


Ett försök att ta oss hem genom skogen där det fanns en genväg tydligen.
Vi hittade aldrig genvägen...


Reach Out i Gottne Bönhus. Även här vår första spelning tillsammans.
Gospellinjen 2006-2007


Sjukt glada!!:D


Alla är glada!:)


Och bästaste fröken Karin Öberg såklart! ;)

Tack Mellansel och alla ni som gick med mig för två underbara år! Vänner för livet som sagt! :)

Kommentarer
Postat av: verran

Hörrö jag tror att mina råd om att tänka på de positiva sakerna här i livet har hjälpt!? hihi..hoppas då det ;P

2009-08-30 @ 22:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0