3 augusti 2009

För över en vecka sedan satt jag i Umeå och väntade på att få se en film tillsammans med Ida och Samuel. Några dagar senare hade vi gig i Pengsjö, jag har hunnit åka med min kära familj tillbaka hit till Piteå och även besökt Luleåkalaset en liten sväng. Nu har familjen åkt hem till Övik, Luleåkalaset är slut och Ida och Samuel har städat ur sin lägenhet och flyttat därifrån. Hur mycket kan egentligen hända på en vecka? Jag hinner inte riktigt med känner jag...

Det är mindre än en månad tills skolan börjar igen och det känns lite som att sommarlovet nästan börjat. Fast egentligen inte på nåt sätt... Konstigt. Jag har varit ledig sedan i slutet av maj i år, om man räknar bort de 6 veckor jag jobbat. Men jag kan inte riktigt säga vad jag har gjort av denna långa och mycket behagliga ledighet. Första veckorna av sommaren kan man nästan räkna bort. Vädret var urkasst och jag spenderade nog mesta delen av min tid i soffan tittandes på någon dålig film. Sedan började jag jobba och jag kom som in i en vardag kan man säga. Vilket var skönt. Jag hade mer att göra på dagarna än att bara glo på två dumburkar. (TV:n OCH datorn...) 
Justja, jag tog ju faktiskt en tripp till Umeå för några dagar där i juni nån gång. Mycket trevligt! Sedan besökte vi vår kära sommarstuga några dagar också, med trist och grått väder. IKEA har vi ju också hunnit med. Okej, jag har nog gjort lite saker i sommar ändå, men det känns inte som så när man tänker tillbaka. Konstigt som sagt.

Nog om detta. Idag har jag spenderat många timmar i solen :D Jag hade faktiskt blivit väldigt brun såg jag sedan när jag kom in. Nice! Imorgon blir det mer solande tror jag. Antingen stranden eller min nyfunna, mycket privata gräsplätt. Det är ingen som tänker på att man kan ligga där så ingen tittar in mellan alla buskarna. Men jag kan se ut väldigt bra! ;) 

I fredas var jag som sagt på Luleåkalaset. Jag åkte bussen upp vid 19.30 och när jag kom fram till sköna staden Luleå styrde jag min kos raka vägen mot Bluestältet. Där skulle Cookies 'n' Beans spela kl 20.30. Jag hade ungefär 5 minuter på mig att ta mig dit, innan de skulle börja spela. Tillråga på allt hade jag ont i foten av någon outgrundlig anledning, vilket gjorde att jag halvt haltade fram längs storgatan. Men jag kom fram precis innan de skulle kliva på scen. Och vilken spelning sen!! De är helt otroliga de där tre tjejerna. Jag stod där, nästan längst fram, och tappade hakan gång på gång. Inte nog med att de sjunger som jag vet inte vad, de kan spela både gitarr och munspel hur bra som helst. 

Helt fantastiska Cookies 'n' Beans

På idaJ.blogg.se kan ni även se lite bilder från giget i Pengsjö. Tror bestämt det finns några roliga bilder där med.... 

Tidigare ikväll såg jag klart på en film jag började se igår. Cadillac Records med bl.a Adrien Brody, Cedric the Entertainer, Mos Def och såklart; Beyonce. Riktigt bra film. Handlade om de stora legenderna Muddy Waters, Chuck Berry och Etta James och deras skivbolagsägare Leonard Chess. Som vanligt sjunger Beyonce som en gudinna. Hon gör Etta James At Last superbra. 

Nä.... nu ska jag göra något annat. Kanske läsa en bok eller se lite TV. 
Godnatt till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0