Find My Way

Så var det söndagkväll igen. Imorgon är det måndag och ännu en lektion med pedagogik och lärande om Hållbar Utveckling ligger på schemat. Hur ska jag orka upp? Motivationen tryter lite lagomt för en sån lektion. Allra helst på en måndag, värsta dagen på veckan. Det positiva med det är att man då har det bortgjort och sen innehåller veckan, förhoppningsvis, bara roliga saker!

Helgen har varit relativt lugn. Var med på ett riktigt struligt och otroligt skrattretande gig i fredas, hade en lugn dag hos syrran och här hemma på lördag, såg Melodifestivalen med några fina människor, besökte Challenge Bar, åkte hem måttligt besviken, vaknade idag och insåg att jag inte behövde stressa upp ur sängen, har slaviskt följt "Hogan knows best" på MTV hela dagen och nu ikväll sett film och ätit kladdkaka med syrran. Min helg i korta drag. På ett ungefär.

Idag har jag känt ett starkt behov av att komma ifrån den här staden ett tag. Egentligen räcker det nog bara att åka hem till mamma och pappa, men en resa till varmare breddgrader skulle ju verkligen inte skada. Till ett ställe där skolan inte existerar och där jag får vara hur länge jag vill. Leva ett annat liv för ett tag. Undrar om det har något att göra med halva min klass åker till Gambia imornbitti... Eller om jag blir påverkad av min gamla gospelkörs härliga resa till USA. Eller kanske min gamla gymnasiepolares 3-månaders äventyr till Thailand och Malaysia bland annat. Jag vet inte... Lite omväxling helt enkelt.

Idag har Ida i alla fall flyttat upp till norrland igen. Välkommen tillbaka säger jag, med hela mitt hjärta! ;)
Ja... nu ska jag försöka planera upp min vecka. Den kommer innehålla mycket känner jag på mig. SMASK-rep, Queen-rep, sånglektioner med mina elever, gospelrep, andra rep, träning, umgänge och säkert en massa annat. Glädje hoppas jag också på :)

Sov gott hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0