Midsommarhelgen 2009

Så har sommarens ljusaste dagar passerat. Midsommarhelgen har varit otroligt lugn för min del. Fredagen, alltså midsommarafton, spenderades hemma i Kroksta med familjen. Vi grillade och åt väldigt god mat, käkade en mycket fin efterrätt och skrattade åt varandra vid köksbordet. Kvällen blev ju dock inte så lång eftersom vi skulle upp tidigt dagen efter. Lördagmorgon, klockan 06.30 ringer alarmet på mobilen. Alldeles för tidigt må jag säga. Men det var bara att kliva upp (efter en halvtimmes snoozning) för bilen skulle snart styra norrut mot Pite-yo! Veronicas flyttlass skulle upp och den här dagen var typ den enda dagen som fungerade för hela familjen. Så off we go! Några timmar i bilen, kartongbärande, upp-packning av porslin, lite solning på balkongen, hamburgare på Big Boy, mer upp-packning, sommarkryss och sedan ytterliggare några timmar i bilen. Vi var hemma i Övik igen efter 1-tiden natten mot söndag. Jag hade lite ont i rumpan efter bilresan...

Idag har alltså sommaren kommit på riktigt tror jag bestämt. Det har varit uppemot 20 grader hela dagen och solen har värmt på bra. Syrran och jag la oss på en filt och läste till att börja med, sen blev det solstolen och efter det tillbaka till filten. Höll på så hela dagen. Är det inte för härligt med ledig dag i solen så säg! :) Sen ikväll har jag varit ute och sprungit. Det var riktigt skönt. Avkopplande. Sen blev det tacos. Mumma! :)

Jag lägger upp lite bilder från helgen och avslutar för kvällen. Ta hand om er!

Plockning av lite blommor till midsommarbordet

Veronica fick till en jättefin bukett

Den smarriga efterrätten. Maränger, jordgubbar, grädde med hallon i och en fruktansvärt god chokladsås. 

Mamma och pappa tog sig en svängom i hallen :)

Sjukt glada systrar :D

I solen på filten i gräset en söndag. Så underbart härligt!

Fia valde att ligga UNDER filten i värmen. Konstig katt det där... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0