Konfirmation

Idag har jag sett min kusin konfirmeras. I Själevads kyrka hade typ hela släkten samlats för att se Sofias konfirmation. Det var en lång ceremoni med lite redovisningar, psalmer och lite annat smått och gott. Tiden gick ändå rätt fort tycker jag, vilket kanske var syrrans förtjänst. Hon roade mig nästan hela tiden. Vi sjöng fel på psalmerna, skrattade lite åt prästens uttal och lite annat roligt. Efter kyrkan åkte vi hem till mina kusiner där vi fick tacopaj och tårta. Mumma säger jag bara! Oo så gott det var men oj så mätt man blev. Är fortfarande proppmätt och det var ändå 4 timmar sen jag åt...

Nu funderar vi på att se någon utav filmerna jag och syrran var och hyrde tidigare. Det blir antingen The Love Guru med Mike Myers eller Body of Lies med Leo DiCaprio och Russel Crowe. Tror det är bra filmer båda två men frågan är om man ska börja med en komedi eller en spännande action!? 
Allra först ska vi nog köpa lite chirre (chips) och knapra på under filmvisningen.

Här är några bilder från dagen


Jag och syrran innan vi åkte till kyrkan


Min kusin Sofia och hennes kompis


Sen var det dags för det traditionella kusinkortet. 
Franz, jag, Sofia och Veronica

Nu blir det lite inhandling av chirre och kanske lite dirre (dip)



Kommentarer
Postat av: ida

VAA? Är det där Franz?!! Sofia känner jag ju i alla fall igen, men ojoj. Ja, vad åren går! ;)

2009-06-07 @ 00:10:47
URL: http://idaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0