Coop Forum

Så var man tillbaka på Coop Forum igen. Fjärde sommaren i rad. Jobbade första dagen idag och det känns redan som att jag jobbat sjuttioelva veckor. Alla rutiner satt i ryggmärgen på mig. Gjorde några småmissar i kassan men sen kom jag igång. In i hetluften direkt bara! Men det känns ändå bra att jobba lite. Inte för att det är jobbigt eller nåt sånt att vara ledig men det kan lätt bli lite långtråkigt att hela tiden gå hemma och inte göra så mycket. Det är dessutom inte så många hemma i stan heller som man kan umgås med och som inte också jobbar. Så det blir att man är hemma. Och blir rastlös och en aning uttråkad. Men som min pappa brukade säga när vi var små: 'Man måste ju ha tråkigt ibland också!'

Var ju och kollade in studenterna idag när de klev ut på trappan. Syrrans bästa kompis har nu tagit studenten och gissa om hon var glad över det! Kan inte komma ihåg att jag var så glad. Det var ju ett tag sen man stod där själv och brölade Studentsången varvat med "Fy fan va vi e bra!". Men jo, nog var man glad alltid. Man slapp ju skolan, eller gymnasiet iallafall. Jag har ju fortsatt skolan sen efter det. Känslan man hade går nog kanske inte att känna nu såhär i efterhand. Kom på mig själv när jag stod där idag och tittade på alla studenterna, att jag tänkte att de måste ju vara helt tokiga som skriker och gastar så som de gör. Det är ju bara studenten, är det så märkvärdigt egentligen? Men det är ju det, om man är student själv. Nu väntar liksom resten av livet....

För övrigt så älskar jag Spotify. Det måste vara den bästa uppfinningen på länge, efter mobiltelefonen... eller nåt! Har knåpat ihop en spellista med mysiga låtar som jag ligger och lyssnar på just för tillfället. Där är det mycket blandat. Nu spelas tillexempal What If med Joshua Radin. Jättefin låt. Innan var det Amos Lee och senare kommer Ryan Adams, Sara Bareilles och John Mayer, såklart. Ingen spellista utan John! :)


Nu tycker jag att Elin kan komma hem så jag får umgås lite med henne! :)


Sen ska jag också åka upp till Umeå och hänga med bästa IdaJ!! Snart hoppas jag! :)

Undrar vad jag ska hitta på imorrn... 

Godnatt världen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0