Buss utan luftkonditionering

Så var jag tillbaka i Övik igen, efter två avkopplande och härliga dagar i Umeå med käraste väninnan Ida. Det har varit mycket trevligt att hänga lite med henne. Vi har solat, pratat, ätit god mat, solat lite till, sett bio, skrattat, shoppat lite, ätit kladdkaka, sett allsången och Morden i Midsomer och lite andra saker. Och vi har ju haft sådan underbar tur med vädret också. Så härligt med solen som varit framme hela tiden. Och vilken värme! Mumma!! På Idas blogg finns lite bilder från min vistelse i björkarnas stad så kika gärna in där :)  (Eftersom länkverktyget vägrar samarbeta med mig ikväll så skriver jag ut adressen istället: http://idaj.blogg.se )

När jag sedan åkte hem idag vid halv två, fick jag sitta nästan två timmar på en buss UTAN luftkonditionering. Den hade tydligen gått sönder. Ni kan ju tänka er vad varmt det var! Svetten bara rann. Huvva!! Tur att jag hade med en flaska med iskallt Loka-vatten, det räddade mig. Plus att det fanns gardiner som man kunde dra för för fönstren så inte solen stekte sönder en. Åk aldrig buss utan luftkonditionering säger jag er, det är jobbigt!

Väl hemma i Övik igen var det bara till att ta sig från stan upp till jobbet för ett 6-timmars arbetspass, ett arbetspass som visade sig vara allt annat än lugnt och svalt. Folket ökade ju närmare stängningsdags vi kom, värmen steg och personalen minskade. Kaos skulle man kunna säga! Vi stänger 22.00 och 22.15 är senaste tiden man brukar vara därifrån. Ikväll åkte jag och syrran därifrån 22.35. Då hade vi haft kunder till 22.15. Dryygt!!! Vad gör folk ute och storhandlar klockan tjugo i tio egentligen?? När det är hamnfesten i stan dessutom... Konstigt!

Morgondagen bjuder nog på lite mer sol, kanske spinning med mammsen och kanske ett litet häng på Hallonbadet med bästa lillsyrran. Vore nice! Men nu ska jag nog släcka och sova, klockan är mycket. Ska bara bjuda på några bilder jag med från Ume! :)

Ida posar i solen

Jag i min nya fina bikini.

Samuel i en lite annorlunda frisyr.....

Några moln var det men solen värmde grymt mycket ändå :)


Godnatt till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0