Kvällspromenad och hamnhäng

Igårkväll när jag kommit hem från jobbet drog jag med Ida på en liten härlig kvällspromenad. Det var otroligt vackert ute, och skön temperatur. Hur skönt som helst! Men myggen höll på att äta upp oss. Kan de inte låta en vara för en gångs skull?? Vi tog oss iallafall ner till Hallonbadet, där vi även legat två dagar den här veckan och stekt oss härligt bruna. Väl nere vid sjön fick vi oss en makalös vy. Titta här:

Så otroligt vackert när sjön är så blank

Ida hade med sig Gibbe och de kunde inte riktigt stå still, 
därav denna suddiga bild

Jag hade tydligen roligt åt nåt...

Idag har mesta tiden spenderats på stranden som sagt. Riktigt skönt var det! Men de här bremsen som flyger runt hela tiden har verkligen stört oss enormt. Jag blev dessutom biten av en när vi gick ner i vattnet. Så kan det gå!

Ikväll blir det Sommarvågen nere i hamnen, en liten tillställning som börjar bli en tradition nu här i Övik. En typ av allsångskväll, fast utan allsången. Typ. Pappa och hans lilla accapellagrupp ska framträda iallafall och sjunga några låtar så jag ska ner och vara fanclub. Sedan är hamnen helt ljuvlig en ljummen och solig sommarkväll som jag tror det kan bli ikväll. He bli nice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0