Viktoria Tolstoy

Ikväll på konserten sjöng Kammarkören en låt som Och om jag gav, ackompanjerat av Micke och Dalle. Lät riktigt bra! :) Iallafall, det är en utav de allra bästa låtarna jag vet. Jag fick så otroligt många minnen från min ungdom när jag hörde den nu ikväll. Nu sitter jag och lyssnar igenom alla skivor jag har av Viktoria Tolstoy. Det var hennes version av just den låten som jag lyssnade på i min ungdoms glada dar! Så jag har tagit en liten nostalgisk tripp såhär på torsdaskvällen. Mysigt värre!
Jag lyssnade galet mycket på henne förut. Tror faktiskt att det var så jag började lyssna på jazz. Jag köpte en utav hennes skivor bara för att se vad det kunde vara för nåt, och det jag hörde var bara bra. Tog ett litet tag i början där att tycka att jazz var bra, hade som inte lyssnat på det förut. Men jag fastnade ganska fort ändå.

Ja det var det jag ville ha sagt ikväll... Lyssna på Viktoria Tolstoy om ni får chansen! Hon är bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0