Sveriges samtalsämne nr. 1: Vädret

Idag är det verkligen höst ute. Det blåser i träden, regnet kommer och går och termometern visar 14 grader just nu! Brr! 
Var tog sommaren vägen? Jag är inte redo att vinka adjö till den riktigt än... Komsi komsi tillbaka!
Vädret är lite oberäkneligt just nu också. I förrgår cyklade jag och syrran ner till stan i solskenet. Det var lite småkyligt men det fanns inga som helst tecken på att det skulle börjar regna. Trodde vi.. När vi handlat klart på Coop kom vi ut och möttes utav stora svarta moln och det blixtrade runtomkring oss. Det regnade inte just då men när vi tagit oss 500 meter från Coop kom den. Den största och blötaste skuren. Vi fick hitta ett litet tak att ställa oss under för skydd från regndropparna. Där stod vi sedan i ungefär en halvtimme innan vi tog modet till oss att springa iväg mot busstationen för att kanske kunna åka buss hem. När vi kom dit, dyngsura, visade det sig att det inte gick någon buss. SUCK! Men så helt plötsligt slutade det att regna. Vilken tur, vi kunde ta oss hem utan att bli ännu mer blöt. Ett äventyr verkligen!!

Det blev lite kallt att stå och vänta..

Vi hade ju dessutom fullpackade cyklar....

Nu hade jag tänkt att jag skulle sätta in lite fotografier som bara legat i en hög i lite mer än ett år. Ska framkalla nya bilder så det kan vara smart att få undan de gamla tänker jag. Sedan får vi se vad kvällen har att erbjuda! :)

Kommentarer
Postat av: sofie

Hump, Veronica ser ut som en suris där :P "Förbaskade väder!!" hihi

2009-08-20 @ 18:53:23
URL: http://sojf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0