Dricker Coca Cola och funderar

Sitter hemma i Kroksta hos mor och far och njuter av lite extra ledighet. Har varit hemma nu sedan onsdagkväll och jag kan säga att det varit otroligt skönt. Har inte gjort någonting vettigt tror jag sedan jag kom hem, förutom att vara med familjen och min släkt. Jag behövde verkligen den här pausen på några dagar, även fast jag nästan nyss var hemma på jullov. Att träffa familjen ger mig extra energi och inspiration att jobba vidare när jag väl kommer tillbaka till Piteå. Tyvärr var det inte av den allra roligaste anledningen jag åkte hem den här gången. För två dar sedan hade vi begravning för min morfar och det var en väldigt fin begravning. Som jag skrivit tidigare, i himlen bor det nu två nya fina änglar, en smart konstruktör i min farfar och en viljestark tyngdlyftare i min morfar.

De senaste fem månaderna och dess händelser har verkligen fått mig att inse att jag är lyckligt lottad över vad och vilka jag har i mitt liv. Det har gjort mig otroligt tacksam över mitt liv, mina val och vad jag gör för tillfället. Jag tar ingenting, och inte heller någon, för givet för jag vet att vad som helst kan hända, när som helst. Att gå runt och inte vara nöjd med vad man har eller längta efter något man inte har, tar mycket kraft och energi som man kan lägga på annat viktigt och givande. Förutom min fina och underbara familj så är mina vänner en viktig del av mitt liv. Jag värderar mina vänner högt och skulle aldrig på något vis vilja vara utan dem. Vem skulle jag vara om det inte vore för dessa personer som stått, och står, vid min sida? Förmodligen inte den person jag är idag, det är ett som är säkert.

Jag är inne på min sjätte termin på musikhögskolan och jag har nog mer att göra nu än vad jag någonsin haft på skolan. Det är roliga och utmanande saker som står på agendan och jag är stolt över mig själv som vågat ta flera steg framåt. På grund av detta är jag fast besluten att göra den här terminen till den roligaste och mest givande terminen hittills under min tid i Piteå. Än så länge har det börjat ganska bra!

Sedan ser jag fram emot mars månad. Inte bara för att jag fyller år då men för att min kära vän Ida flyttar upp till norrland igen. Milantalet och avståndet minskar mellan oss och förhoppningsvis kan vi ses oftare än en gång var fjärde månad!


Kommentarer
Postat av: Ida

PUSS!

2010-01-30 @ 23:49:01
URL: http://idaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0