Jag känner mig peppad!

Idag har varit en sån där dag då man bara gjort nyttiga saker, sånt som man måste göra. Och vet ni jag har blivit så peppad utav det! Var uppe på skolan vid 9 imorse och började med att skriva ut en STOR bunt med papper till anatomitentan om några veckor. Har väl en plan om att jag ska läsa dem på bussen hem på fredag... :)
Sen gick jag till övningsrummet och övade sång i mer än en timme. Det var bra gjort tycker jag. Måste som ge mig själv en klapp på axeln. Även om det inte alltid var effektiv övning.. Jag gjorde det iallafall!
Sen var det lunch och efter det fortsatte mina nyttiga saker. Jag kopierade noter till min sångelev och planerade hennes lektion. Plus att jag övade lite till! :)
Efter det hade jag en dejt! Med Jenni. På kåren. Det var mycket trevligt!
Nu sitter jag hemma och tar en liten andningspaus skulle man kunna säga. Om en stund ska jag tillbaka till skolan och ha sånglektion med min elev. Hoppas det går bättre den här gången...

En sak som jag insett, alldeles försent, är att ju mer saker jag gör på dagarna desto mer peppad blir jag. Att kliva upp i tid på morgonen och ta sig till skolan och öva och göra alla saker man ska göra, istället för att sitta hemma och göra allt detta. Där finns så många saker som kan distrahera ens effektivitet! Plus att man träffar ju folk också!

Nu ska jag ta mig en macka innan jag går upp till skolan igen.

Kommentarer
Postat av: idaJ

AMEN!

2009-01-28 @ 17:45:43
URL: http://idaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0