Hoppsan

Det var en vecka sen jag skrev här... Hoppsan!
Vad har hänt i veckan då? Ja... jag har gått i skolan, haft introduktion till den nya lua-kursen (pedagogiken), haft den första sånglektionen för terminen, haft metodiklektion..typ!
I fredas hade jag lektion med min sångelev första gången sen innan jul. Det var lite skönt att komma igång igen men oj vad man hade lagt av sig. Lektionen gick inte alls bra för min del. Kändes som att jag bara pladdrade en massa strunt om bröströsten och huvudklangen. Men hon kanske förstod mig..

Iallafall, helgen har varit bra. Fredagskvällen inleddes med två förfester och slutet på en konsert lite senare. Efter det bara det av till kåren där det som vanligt var mycket folk! Men vi hade trevligt. Vid stängning gick vi hem och fick mat hemma hos Alma och Andreas. Underbart god köttfärssås!=)
Gårdagen började med en liten konsert på Krokodil med bandet Strollin´. Grymt bra! Ackustiska versioner av Rolling Stones låtar, med en egen touch! Väldigt bra! Sen blev det mat och liite shopping. Lyckades hitta en jättefin kofta på rea för 50 kronor, 2 minuter innan affären stängde!!
Kvällen spenderades först hemma hos Alma och Andreas. Senare på kvällen drog vi ner till stan för att gå på Kalles, trodde vi. Där var kön milslång. En in - en ut var deras motto den kvällen! Så vi gick till Valdino där vi kom in. Där hade vi otroligt trevligt. Vi var dock de yngsta där....

Idag har jag mest bara tagit det lugnt. Har sett tre avsnitt av Lipstick Jungle, lagat mat, diskat lite, plockat bort lite kläder. Sånt som man ska göra en söndag! ;)

Till helgen ska jag åka hem till Övik. Min pappa fyllde år nu i helgen så jag ska fira honom när jag kommer hem, plus hitta på lite andra saker med la familia. Sen ska jag gå på gospelkonsert. Den traditionella gospelkördagen äger rum i Övik på lördagen, med flera hundra sångare, Daniel Stenbaek och en amerikansk gäst. Kommer inte ihåg vem det var nu i år men de år jag varit med har det varit bl.a Richard Smallwood och Chris Harris. Chris Harris är för övrigt en helt underbar människa! En grym pastor i sin egen kyrka och han har en sammetslen röst som han kan göra allt med! Verkligen ALLT!!! Det ska  bli kul att få lyssna lite på gospel igen. Det går så långt mellan gångerna nuförtiden. Riktigt tråkigt! Man var så otroligt bortskämd på folkis när man fick spela och sjunga gospel varje dag!!! Miss it!

Nu ska jag försöka ta reda på vad det är jag ska läsa till luan imorn! Sen ska jag se en film. Var längesen!
Ha en bra söndagkväll! =)

Kommentarer
Postat av: ida

Åh yes, äntligen får man läsa ;)

Har du gått och blivit fast i ännu en serie??! Haha.. Vi hörs darling, puss!

2009-01-26 @ 10:37:38
URL: http://idaj.blogg.se/
Postat av: Sofie

Heeej!

Har du det kallt uppe i Pite? Jag och Doris ligger och tar igen oss på min säng. =) Mysigt.

Du kommer väl ihåg att c-vitamin boosta? =) Kram!

2009-01-27 @ 16:46:11
URL: http://www.sojf.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0