En snabb skolvecka

Jaha, då var den första och enda skoldagen den här veckan avklarad och helgen är här igen. Lite skönt faktiskt, såhär korta borde alla skolveckor vara. Fast då skulle man kanske bli less på helgen istället och längta till skolan... Vem vet.

Dagen har iallafall varit bra. Jag och Josefin har skrivit ner vårt körarr på Veronica Maggios "Dumpa mig" och jag tycker det gick bra, vi fick mycket gjort, även om vi har lite kvar. Vi måste försöka bli klara innan tisdag då jag åker hem för påsken. Det ska vara inlämnat på torsdag så vi får jobba på lite nästa vecka. Men det hinner vi, vi är snabba som vesslor!

Imorse när jag vaknade och vinklade upp mina persienner möttes jag av snön som föll från himlen. Nej tänkte jag direkt. Varför i hela världen ska det snöa? Har vi inte tillräckligt med snö? Och kan det inte få bli vår snart? Jag vill se gräs och asfalt och känna solens strålar värma ansiktet. Men tydligen vill inte vädergudarna ge mig det riktigt än. Antar att jag får vänta några dagar, eller veckor, vad vet jag. Men när våren nu behagar att komma, kommer jag njuta av varje sekund utav den, det kan jag lova.

På lokala nyheterna på tv:n pratar dem just nu om sommarjobb som minskat i år och jag blir påminnd om mitt eget sommarjobb. Jag hade tänkt ta tag i det nu den här veckan men så blev jag ju sjuk så det har som runnit ut i sanden lite. Får verkligen göra något åt det till veckan. Jag hoppas verkligen på att få jobb här i Piteå i sommar. Vore så kul att vara här lite och få uppleva sommaren här. Man bor ju bara här på hösten och vintern och då är vädret lite tråkigt. Jag kommer naturligtvis söka hemma i Övik också, bara för att vara på den säkra sidan, men jag hoppas på jobb här. Allra helst vill jag kunna få min lilla plan förverkligad. I mitt huvud har jag planerat att jag ska få jobb här och jobba i juni, sen åka ner till Övik under juli när mina föräldrar har semester och spendera lite ledig tid hemma. I augusti skulle jag isåfall åka tillbaka hit och fortsätta jobba. Tror dock inte att det kommer hända men man kan ju få hoppas lite! :)

Nämen om man kanske skulle ta och plocka bort i köket från middagen. Japp, så får det bli!
Ha en bra fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0