Äntligen...

... är jag kanske lite friskare. Det känns väldigt mycket bättre idag. Jag känner riktig hunger i min mage men jag är fortfarande lite svag. Beror väl mest på att jag inte ätit så mycket de senaste dagarna. Mamma och jag har nyss suttit och spekulerat i vad det kan ha varit som gjorde att jag blev sjuk men vi kom inte fram till något. Tur är iallafall att jag börjar känna mig piggare. Funderar snart på att gå iväg på konsum och köpa mig lite blåbärssoppa. Eller så äter jag något som jag har hemma i kylen. Vet inte hur mycket eller vad jag vågar äta dock. Jag får nog ta det lite lugnt tror jag.

Utanför mitt fönster tror jag bestämt att våren är på väg. Solen skiner idag och det verkar vara en skön temperatur ute. Härligt! Nu får verkligen våren komma på riktigt, är lite less på snön nu faktiskt. Jag vill att all asfalt ska vara framme så man kan änvända vårskor. Gräset ska titta fram under snön och det ska lukta sådär äckligt som det brukar göra på våren när allt är blött. Då blir jag glad för då är det vår! :D

Hade tänkt försöka tvätta idag men jag får se om jag orkar det. Som det känns nu så är jag ändå ganska svag så det bästa är kanske att bara vara inne och göra nåt enkelt. Jag hoppas att jag inte har lika tråkigt som jag hade igår iallafall... Det var jobbigt! Men man ska väl ha tråkigt ibland också. Det sa alltid mina föräldrar när jag var liten, att det är bra att ha tråkigt ibland. Det kanske är det, men det är väldigt tråkigt...

En sak som ändå varit bra nu när jag varit sjuk är att jag har känt en känsla och en längtan till att öva och sjunga. Jag har inte kunnat göra det de här sista dagarna och jag känner verkligen nu att jag vill upp till skolan och öva. Jag har tillomed funderat på att skriva en låt, men så långt har jag inte kommit. Men snart så!

Åh, nu är jag hungrig. Mot kylskåpet! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0